"Körlük" Kitabı Hakkında Düşüncelerim
8/10
·320 syf.··
2024 1. kitabı
İlk başlarda hayranca okuduğum bu kitap ortalarına doğru geldikçe aynı zevki vermemeye başladı. Hep aynı şeyler anlatılıyor, daha doğrusu hep aynı betimlemeler yapılıyordu, bu da beni bir hayli sıktı tabii ki. Bazı günler acaba araya başka bir kitap mı sıkıştırsam diye düşündüğüm çok oldu ama sabrettim. Bu kitaptan ne anladığım konusuna gelecek olursak. Toplumda insanların başına her türlü şey gelebilir. Her türlü sıkıntı yaşanabilir ama en önemlisi insanların bu durumda izledikleri stratejiler. Korkusuzluk, girişimcilik, yeri geldiğinde devrimcilik ve anarşistlik. Sebebi de şu ki, kitapta bahsedildiği üzere bir salgın var ve bu salgının en başında yakalanan insanlardan oluşan ortalama 7 kişilik bir grup var. Tabii ki bu küçük grup insanların haricinde de bir çok kişi var ancak bu grubun bir farkı vardı o da şu şekilde. Örgütlenmeyi biliyorlardı, kitapta da en çok örgütlenmekten bahsedilmişti. Örgütlenmenin ne kadar değerli ve hayati bir önem taşıdığını tekrardan anlamış oldum. Diğer insan grupları sefalet içerisinde sürünürken bu 7 kişilik grup hayatlarını tüm zorluklara rağmen kolayca idame ettirebiliyorlardı. Herkesin okumasını tavsiye edeceğim bu kitapta kendi adıma baş rol karakteri diyebileceğim Doktorun karısı' nın yaptığı fedakarlıklar gerçekten bazen insana vay be dedirtiyor. Kimi zaman aptallık olarak nitelendirebileceğimiz durumlarda bile sonrasında insan gerçekten ne kadar iyi birisi bu kadın diyor. İşin özü kesinlikle herkesin okumasını tavsiye ederim. büyük bir sabırla sonuna kadar okuyun. Bir tek içimde ukte bırakan kısım kitabın sonu oldu, çünkü çok havada ve yarım kalmış şekildeydi. Belki de kitabın devam serisi olan "Görmek" kitabında yarım kalan sorularımızın cevabını bulacağızdır.
Edebiyat
KörlükJosé Saramago · Kırmızı Kedi Yayınları · 2024132,2bin okunma
·
75 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.