Uzun zaman önce okuduğum, hatta çocukluk yıllarında okuduğum bu kitabın bende bıraktığı etki bambaşka nedense. Sanki bugün yeni okuyup bitirmişim gibi taze şekilde aklımın bir kenarında, hem de yıllar önce okuduğum için normal olarak unutulmuş ve aklımda sadece kırıntıları kalmış şekilde de bayat.
Ama hissettiklerimi yine de paylaşmak istiyorum, sürüsünden ayrılıp onların kendi kendilerine uydurdukları kurallara uymayıp düzene karşı gelen bir martı temel alınıyordu esasında. Yolda karşılaştığı zorluklarla öyle bir mücadele ediyordu ki insana kitabın o kısımlarında hayat dersi veriyordu zaten.
En sonunda da o kadar çaba ve uğraşın ardından ayrıldığı sürüyle yolları yine kesişiyor ve bu sefer bambaşka birisi olarak karşılarına çıkıyordu. Çünkü artık belli başların üstesinden gelmiş, cesaretli, korkusuz ve deneyimli birisiydi kendisi. Diğerleri onu çok yadırgamasına rağmen kendisi en doğrusunu yaptığının farkındaydı.
Kitap hakkında yılların ardından aklımda kalanlar sadece bunlar. Ama kesinlikle her insanın bir kez okuması gereken bir kitap, okuduktan sonra eski siz olmayacaksınız...