3.sınıfa giden Enrico'nun çoğunlukla okul hayatını anlattığı bu kitap keyif alarak okuduğum kitaplardan biri oldu. Kitap ayrıca Enrico'nun derste yazdığı aylık öyküleri ve anne babasının mektuplarını da içeriyordu ara ara. Aylık öyküler kitaba renk katmış, özellikle "Alplerden And Dağlarına" öyküsünü söylemeden geçemeyeceğim, büyük bir heyecanla okudum öyküyü. Enrico'ya babasının verdiği öğütlerse okumaya değer. Nasıl ahlaklı, vatansever, yardımsever, vicdanlı, iyiliksever, vefalı bir evlat, arkadaş, kardeş, öğrenci olunur o kadar iyi öğretmiş ve öğretiyor ki babası. Üzerinde emeği olan insanlara yani öğretmenine, aile üyelerine nasıl davranması gerektiğinin, vatanı için nasıl bir insan olması gerektiğinin o kadar güzel altını çiziyor ki. Hayranlıkla okudum. Enrico'nun renkli renkli karakterli arkadaşları da kitaba ayrı bir renk katmış. Kitap Enrico'nun dilinden yazıldığı için de her yaştan insanın zorlanmadan okuyacağı bir kitap olacağına eminim, keyifli okumalar dilerim Edmondo De AmicisÇocuk Kalbi