·100 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Temmuz 2024 17:29 Orhan Kemal'in okuduğum ilk eseri. Çok akıcı, tek günde okunabilir de.
Kaptan lakaplı bir mahkumun başına gelenleri anlatıyor. İyi yürekli bir adam aslında ama saflığının kurbanı oluyor, hayatının tamamında.
1940 ve 50'ler arasında geçiyor ve o insanların yaşam zorluklarını görmek çok üzücü olmakla birlikte, gerçekten azgın suçluların aynı o şartlarda yaşaması gerektiğini de düşünüyorum. Tabi koşullar her dönem aynı olmuyor. Şu dönemde suçlu olan insan cezaevi yüzü görmeden gül gibi yaşayıp gidiyor