Puan vermedi·172 syf.····Okunma: 28 Temmuz 2024 00:45 (En alt paragrafta kitap hakkındaki düşüncelerim var.)
Tam 15 günde tedavi edilip yasalara saygı duyan, terbiyeli, efendi bir yurttaş olarak ülkeye yeniden kazandırılan Alex... En azından devlet öyle düşünüyor. Peki Alex buralara nasıl geldi?? Bir kış gecesi Alex ve arkadaşları bir insanın içmemesi gereken bir içecek içip, insanları dövüp, genç kızlara tec@vüz edip, hırsızlık yaparak gecelerini bitiriyor ertesi sabah okula gidiyorlardı. Ancak hikayenin başladığı gün Alex o gün okula gitmedi ve akşam arkadaşları ile tekrar gece yarısı işlerine devam etti. Bir eve girdiler ve o evin sahibi olan kadın öldü, arkadaşları Alex'i orada bırakıp kaçtılar ve bütün suç Alex'in üstüne kaldı. Polisler geldi, Alex cezaya çarptırıldı ve hapise girdi. Aradan iki yıl geçti. Alex zamanını bir kilise de İncil okuyup, plak dinleyip, rahiple konuşarak geçiriyordu. Bir gün rahibe çıkmanın kolay bir yolu olduğunu gardiyanlardan duyduğunu söyledi. Gardiyanlar bir projeden bahsediyorlardı. Kısa bir süre sonra rahibin önerisine gerek kalmadan Alex hücre arkadaşını *ldürdü. Bunun üzerine birkaç bakan gelip Alex'in çıkabileceğini ancak bir projeyi kabule derse olacağını söyledi, tabiki Alex de bunu kabul etti ve Alex'in 15 günlük işk*nce dolu günleri başlamış oldu. Alex proje içerisindeyken sabahları kalkıp kahvaltısını yapıyor, Alex'e iğne vuruluyor, daha sonra bir odaya götürülüp kafası dahil bütün vücudu kelepçeleniyordu. Bu odada Alex'e "kötü" davranışları gösteren filmler izletiyordu. Alex bunları izlerken vücudunda ağrılar oluşuyordu. 15 günün sonunda artık çıkabilmişti ama ona yapılan bu işkencelerden dolayı ne kendini koruyabilme gücü kalmıştı ne de bile isteye "kötülük" yapabilecek bir vücudu. Birkaç gün sonra ailesinin evinden kovuldu, bir kütüphane de ölmek istediği kararını aldı ancak oradaki yaşlı adamlardan birisi eskiden dövdüğü adamlardandı. Bunu farkeden adam Alex'i arkadaşları ile birlikte dövdü. Polisler gelmişti artık ama Alex dövülmekten kurulmuş muydu? Hayır. Bu seferde polislerden birisi eski en yakın dostu ve düşmanıydı. Düşmanı ve en yakın arkadaşı dost olmuş kendilerine Alex'i düşman edinmişlerdi. Alex'i ıssız bir yerde dövüp orada bıraktılar. Alex kanlar içinde kalacak bir yerler ararken eskiden ev sahibi adamı dövüp eşine tec@vüz ettiği eve geldi. Ne de olsa beni tanımaz diyip yardım istedi. Doğru da düşünmüştü. Adam o an Alex'i tanımadı ve eve aldı. Herkes Alex'in yaşadığı şeyleri az çok gazetelerden okumuştu. Aynı şekilde Alex'i evine alan adamda... Alex banyo yaptı, temiz kıyafetler giydi ve yemek masasına oturdu. Yemek yerlerken adama neler yaşadığını anlattı ve adam Alex'i kullanabileceğini söyledi. Ertesi gün adamın arkadaşları geldi ve gazeteye konuşma yapması gerektiğini söylediler. Bu sırada Alex'i evine alan adam Alex'in kim olduğunu hatırladı. Tam o sırada adamın arkadaşları Alex'i yeni bir eve götürdüler. Yan odadan gelen müzik sesleri, işkencelerde Alex'e dinletilen müzik işe yaramış olacak ki, Alex'i hasta etti ve Alex intih@r etme kararı aldı. Alex gözünü açtığında hastanedeydi ve herşey düzelmişti aklına kötü düşünceler getirse de artık hasta olmuyordu. İyileşmişti. Gazeteler, bakanlar, fotoğraflar derken zaman geçmiş artık hastaneden de çıkmıştı. Değişen tek şey iyileşmesi değil aynı zamanda hükümette değişmişti. İyileşmesinin üzerinden artık birkaç yıl geçmişti. Alex kötülüklere hala devam ediyordu ama büş eğer bir gariplik vardı, Alex artık kötülük yapmak istemiyordu. Kendi iradesi ile artık iyilik yapma kararı aldı ve kitap burada bitti.
Kitap bence iyilik ve kötülük kavramına çok iyi değiniyor. İyi dediğimiz durumlar aslında gerçekten iyi mi? Ya da tam tersi kötü dediğimiz şeyler gerçekten kötü mü? İnsan kendini korumak için "kötülük" yapamaz mı? İnsan her zaman mı iyi/kötü olmak zorunda? Bu soruların cevabını gayette bulabileceğiniz bir kitap. Aynı şekilde iyilik ve kötülük kavramının irade ile gerçekleştiğini insanın isteyerek alması gereken kararlar olduğuna da çok güzel değiniyor. Gayet güzel ama bir o kadar da ağır bir kitap. Kesinlikle tavsiye ederimm. (Ek olarak ilk inceleme yazım bir hatam olursa affola.)