·344 syf.··Beğendi
···Okunma: 02 Ağustos 2024 17:50 Fransız yazar Flaubert'in ilk defa kitabını okudum. Dili çok anlaşılır ve okurken hiç sıkılmıyorsunuz. Natüralizm yani Doğalcılık akımının öncüsü. Emile Zola dan biraz önce yazmaya başlamış. Madam Bovary "Revue de Paris" dergisinde tefrika olarak ilk defa çıkmış. Hükümet; toplum ahlakını ve dini duygulara hakaret ediyor diye önce yasaklamış. Daha sonraları ödül almış. Emma, Charles ile evleniyor ve Madam Bovary olarak hayatını sürerken romantizme kapılıp boşkafalılık yaprak hayatını adım adım felakete sürüklüyor. Sonunda arsenik içerek intihar ediyor. Burada en çok ilgimi çeken, yazarın da arsenik içerek intiharı nasıl anlatabilirim sorularına cevap araması oldu. Hatta bu yüzden hastalandığı söylenir. İlgi ile okunabilecek ve hiç sıkmayan bir kitap. Tavsiye ederim.