Başyapıt - Kızıl Kahkaha
10/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2024 20. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 08 Ağustos 2024 14:27
Merhaba Sayın Okurlar, Uzun zaman sonra beni bu kadar etkileyen bi' kitap okuyorum. Savaştan bahseden okuduğum, izlediğim en iyi eserlerden birisi, hatta en iyisi bile olabilir. Okurken sık sık duygulandım, gözlerim doldu, tüylerim diken diken oldu ve yeri geldi başımı kitaptan kaldırıp soluklanmam da gerekti. Kitabın son cümlesini okuyup da bitirdiğim zaman donakaldım. Her yerde kollar, bacaklar, acılar, ölümler, yollara serilmiş leşler, dört bir yandan etrafa yayılan inlemeler, ağlamalar, delirenler, ruh sağlığını yitirmiş durumdaki hastaları gözetim altında tutan, aslında kendi ruh sağlığını da yitirmiş durumdaki doktorlar, ölmüş evladından aylarca mektup almaya devam etmiş anneler ve karmakarışık bir dünya; Sisli, puslu ve karamsar... Yazar Leonid Andreyev bu Kızıl Kahkaha kitabında tam anlamıyla savaşın tanımını yapıyor ve toplum üzerindeki etkisini, savaşın yol açtığı yıkımı, sonuçların sadece orduda kalmayıp tüm ülkeyi perişan edişini anlatmakla kalmayıp içinize işliyor. Bu kitapta metin parça parça. Yani düz bir çizgi şeklinde ilerlemiyor; Subay belki savaş sırasında cinnet geçirirken, belki de cinnetten kurtulup normale döndüğü kısa bir süre içerisinde eline geçen bir kağıt parçasına savaşı, acıyı, gözyaşını, özlemi, korkuyu, dehşeti, hayal kırıklığını, ölümü kaleme alışı şeklinde bir metin. Savaş ile ilgili bir kitap kahkaha ne alaka diye sorulabilir. Hani bazen anneler sinirlendiği halde gülüyordur ve der ya "Güldüğüme bakma çok kızgınım, sinirden gülüyorum." İşte kitapta öyle bir cinnet, öyle bir acı var ki kızıl bir kahkaha attırıyor. O "kahkaha"yı normal bir kahkaha olarak düşünmeyin, o deliliğin kahkahası, acının kahkahası. Acının farklı bir biçimde dile gelişi. İyi Okumalar Dilerim.
Edebiyat
Kızıl KahkahaLeonid Andreyev · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20257,8bin okunma
·
7 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.