İlk edebi roman oluşu, okumaya başlamadan önce ki bilgimdi. Ancak bunun için başlamadım, başlayınca da tek solukta okudum diyebilirim. Açık, anlaşılır bir dille yazılmış ve başroldeki erkek karaktere üzülmüştüm, Dilaşub'a inanmayınca da kızmıştım. Ama Namık Kemal'in de dediği gibi son pişmanlık fayda etmedi.
İntibah:Uyanış, Uyanma.