·96 syf.··Beğendi
···Okunma: 11 Ağustos 2024 12:17 Kitap eleştirisi yapan bir gruba üye oldum ve bu ay okunacak kitap olarak bu kitabın ismini verdiler. Eski dönem Türk edebiyatını tanıyalım dedikleri bu eseri okumak bana büyük biz zevk verdi. Günümüz Tükçesine uyarlanan bu kitap önyargının ne kadar kötü bir şey olduğunu ciğerlerime kadar hissettirdi. İyi ki okumuşum dediğim kitaplardan biri oldu. Kesinlikle tavsiye ederim. Çok kuvvetli tasvirleri var. okurken sizi içine çekiyor. Alibeyköy ile Kağıthaneyi o kadar güzel anlatmış ki, ilk defa oralara farklı bir gözle bakmamı sağladı. Konusu 22 yaşında güzel zengin bir delikanlı olan Şems Hikmet Bey'in, sefa için gittiği Kağıthane de 16 yaşında olan çingene kızı Ziba'ya aşkı anlatılıyor. Fakat öyle bir sevda ki bu,asla birlikte olmak arzusu ile değil! Bu kızı eğitip yetiştirmek sevdası ile yanıp tutuşuyor. Yabani bir ağaca aşı vurup sonra yetiştirdiği meyveyi hayranlıkla seyretmek istiyor.
Okuması kolay olan bu kitap 96 sayfa bence kaçırmayın. Mutlaka zaman ayırıp okuyun derim.