Hayatımda daha önce bir kitabı okurken bu kadar canımın yandığını, bu kadar zorlandığımı ve ağladığımı hatırlamıyorum. Kitabın adı her ne kadar Yaşamak olsa da Ölmek başlığı daha uygun olurdu. Ana karaktere kitabın başında ne kadar kızsam ve ne kadar nefret etsem de yaşadıklarına ağlamamak mümkün değildi. Bir yandan hak etti diye düşünürken diğer yandan gerçekte olsa bir insan bu acılarla nasıl baş edebilirdi ki diye düşünmeden edemedim. Duygusal olarak beni fazlasıyla yıpratan bir kitap olmasının dışında muazzam bir eserdi. Mutlaka okunmalı. YaşamakYu Hua