Mustafa Kemal'den Notlar...
9/10
·266 syf.··
Beğendi
·
2024 51. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 15 Ağustos 2024 16:38
Mustafa Kemal'in öğrencilik yıllarından başlayarak Cumhuriyete geçene kadar tuttuğu kendi el yazısıyla yazdığı 21 adet not defterinin derlenmesinden oluşan bir kitaptır. Mustafa Kemal'in kişisel gelişimini, değişimini ve dönüşümünü görebilmek adına çok faydalı bir eserdir. Atatürk'ün not defterlerini derleyen, günümüz Türkçesine çeviren, günlüklerinin açıklamalarını yapan, 2. bölümde her günlüğü tek tek analiz eden ve kitabın sonunda tüm günlüklerin her sayfasını resimli şekilde paylaşan Ali Mithat İnan'a şahsım adına çok teşekkür ederim. Atatürk'ün Not Defterleri eserini her Türk vatandaşının okuması gerektiğini düşünüyorum. Nutuk kitabıyla birlikte okunursa çok daha anlaşılır olacağı kanaatindeyim. Mustafa Kemal, not defterlerinin kimi yerinde bitmemiş cümleler şeklinde notlar almış, kimi yerinde uzun cümleler yazmış, kimi yerinde sevdiği Rumeli türkülerini yazmış, kimi yerinde Tevfik Fikret'in "Sis" şiirini yazmış, kimi yerinde topluluk önünde yapacağı konuşmaların taslağını yazmış, kimi yerinde savaş taktiklerini yazmıştır. Kitapta beni en çok etkileyen bir kaç şey oldu onları paylaşmak istiyorum... Günlüklerinin bir çok yerinde Mustafa Kemal'in Kuran okuttuğunu gördüm. Atamın Kurtuluş Savaşı yıllarında cepheden cepheye koşarken askere manevi güç versin diye her fırsatta Kuran okutturması çok etkileyiciydi. Bir diğer etkileyen durum ise Atam her fırsatta kitap okuduğunu yazmış günlüğüne. Savaş sırasında bile her yalnız kaldığında kitap okuması çok etkileyiciydi. Bir diğer dikkatimi çeken durum günlüğünün bir çok yerinde Atam hasta olduğunu yazmış. Atamın gençlik döneminde 2. Abdülhamit'in hafiyelerinin Saraya ihbar etmesi sonucunda Atam rutubetli ve soğuk hücrede 2 ay hapis yattığı için burada kaptığı hastalık sonucu ölene kadar böbrek ağrısı yaşamıştır. Bundan dolayı da günlüğün bir çok yerinde hep hasta olduğunu yazmış buna rağmen olağan üstü gayretle cepheden cepheye koşmuştur. Beni etkileyen bir başka durum ise, 26 Mart 1922'de Atam hastayken bile 4 farklı etkinlik yapması oldu. Bunlar şunlardır: -Sabah Rus ateşemiliteriyle görüşmüş... -Tren yolcuğu sırasında İsmet Paşa ile memleket işlerini görüşmüş... -Trenden indikten sonra askeri tatbikat yaptırmış... -Tatbikattan sonra otomobil yolculuğu yapıp Bakanlar Kuruluyla toplantı yapmış... Ne kadar şanslı bir milletiz ki içimizden böyle bir adam çıkmış. Mustafa Kemal günlüğünün bir sayfasına "Tanrı birdir ve büyüktür." diye bir not yazmış. Kitapta bunu okurken aklıma Atama her fırsatta saldıranlar geldi Atama "Dinsiz" diyenler acaba bir deftere böyle bir cümle yazmış mıdır? Günlüklerinde çok daha fazlası var okuyucuya daha fazla spoiler verip de hevesi kaçmasın diye incelememi burada noktalıyorum. Kitaba 8.9/10 puan veriyorum. Bilmediklerimize düşman olmamak için bilmediğimiz kitapları ön yargısız şekilde okumak lazım. Herkese keyifli okumalar diliyorum...
Atatürk'ün Not DefterleriAli Mithat İnan · Gündoğan Yayınları · 1996112 okunma
··
1 +1'leme
·
2.036 Gösterim
6 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Atatürk’ü sevmeyen, ondan nefret eden bu kitabı okumasın.
♛hakan♞kutlu♛
Gönderi Sahibi
Eyvallah Sinan🙏aslında onlar özellikle okumalı ki ördükleri ön yargı duvarlarını yıkarlar belki😄
İnceleme için teşekkürler. Bilgilendirici olmuş. Daha önce de belirttiğim gibi, Atatürk düşmanı kişilerin niyeti belli. Onlar ümmetciliği savunuyor. Ümmetçilikte de ülke sınırları diye bir şey yok. O yüzden vatan onlar için önemli değil. Atatürk ise vatanı için hasta olduğu zamanlar da bile durmadan çalışmış. Şimdikiler de, başı ağrısa 19 Mayıs’ı , 30 Ağustos’u iptal ediyor.
♛hakan♞kutlu♛
Gönderi Sahibi
Ben teşekkür ederim🙏değerli görüşlerinizin hepsine katılıyorum, Atamızı her yerden silebilirler kalbimizden silemezler🇹🇷🇹🇷🇹🇷
Emeğinize yüreğinize sağlık. Atamla ilgili bu güzel incelemnizden sonra alınacaklar listesine eklendi.
♛hakan♞kutlu♛
Gönderi Sahibi
Çok teşekkürler Aliye Hanım🙏Fazla kişinin dikkatini çeken bir kitap değil şahsen okumanızı öneririm.
Kesinlikle alıp okuyacağım tevsiyeniz için teşekkür ederim
♛hakan♞kutlu♛
Gönderi Sahibi
Aliye rica ederim keyifli okumalar şimdiden
Duygulanmadan okuyamazdım böyle güzel bir incelemeyi 👍
♛hakan♞kutlu♛
Gönderi Sahibi
Teşekkürler, okuyunca eminim daha çok duygulanırsınız, keyifli okumalar şimdiden🌿