Sylvia Plath, kendi başından geçen olayların bir kısmını romanın kahramanı olan Esther Greenwood'un yaşadıkları olarak kaleme almış. Kitabın büyük bir kısmı intihar girişimlerinden sonra yatırıldığı kliniklerde geçiyor.
Plath, hayatı boyunca manik-depresif bozuklukla mücadele ettiğinden bu durumun eserlerine de yansıdığını görebiliyoruz. Kitabın başlarında biraz sıkıldıysam da sonradan güzelleştiğini gördüm. Okunması gereken bir roman olduğunu düşünüyorum.