7/10
·167 syf.··
Beğendi
·
2024 15. kitabı
Bazı kitapları ismini beğendiğim için, bazılarını kapağını ve konusunu beğendiğim için, bazılarını yazarın daha önce diğer kitaplarını okuyup beğendiğim için okurum. Ankara, Mom Amour! hem kapağı ile hem de kitapta anlatılan yıllardan farklı da olsa Ankara yıllarımdan dolayı bana cazip geldi. İki küçük çocuk...Suna ve Emel...Anneleri Türkan ve Gülay Hanım ve Suna'nın dayısı Ömer...1960'lı yılların sonu....Yenimahalle... Komşulukların yaşandığı, gazoz kapağı savaşlarının yapıldığı, tokyo terliklerin ve çiçekli basma elbiselerin giyildiği, çocukların sokaklarda korkmadan ve özgürce oynayabildiği yıllar... Kitap Suna'nın anlatımıyla başlıyor ve o bölüm gerçekten çok iyi. Ama Emel'de tökezlemeye başlıyor ve Ömer'de acele yazılmış bir son gibi bitiyor. 80 darbesi isimle geçiştiriliyor, kurguda da biraz eksiklikler var. Yani öyle ki problemi çözerken son anda bir işlem hatasından yanlış olur ya...İşte kitap ta öyle... İlk bölümden sonrakiler biraz hayal kırıklığı oldu. Ama Ankara'yı sevenlere ve o yıllarda çocukluğunu yaşamış olanlara öneririm yine de...
Ankara, Mon Amour!Şükran Yiğit · İletişim Yayınları · 20221,646 okunma
·
26 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.