Selam!
Tüm kitapsever dostlarıma kitaplarla güzelleşen vakitler diliyorum
Bu kitap anoreksik bulimik bir genç kızın yaşadıklarını anlattığı otobiyografik bir roman.
Psikolojik bir yeme bozukluğu, zayıflık hastalığı gibi adlarla bilinen bu hastalığın ve bizzat yaşayan kişinin yaşadıklarını, hissettiklerini, düşündüklerini, psiko-sosyal durumunu okuyoruz kitapta.
İlkokulu bitirdikten sonra ailesi ile birlikte İstanbul'dan Antalya'ya ya taşınan Ceren İstanbul özlemi ve Antalya'ya alışamama travmaları ile kendisini farkında olmadan bir çocukluk dönemi depresyonun ortasında buluyor. Beraberinde davranış bozuklukları ve dikkat dağınıklığı problemi yaşıyor. Ergenlik döneminin başına rastlayan bu dönem Ceren için oldukça zorlu geçiyor. Kaygı bozuklukları, takıntılar, obsesif kompulsif bozuklukkar, bağımlılıklar kendisini gösteriyor. Yaşadığı duygusal durumları hazmedemeyen, dışarıya yansıtmayan Ceren kilo vererek bu kaygıdan kaçmaya sığınıyor.
Kitapta samimi bir dille yaşadıkları, hastalık ve tedavi süreci anlatılıyor. Oldukça kısa bir roman olmasına karşın dolu dolu bir okuma sunuyor. Ayrıca kitabın son sayfalarında yer alan yazarın notu, annemin mektubu, bulimik mektupları, medya, tedvi süreci için tavsiyeler ve hastalık hakkında bilgilendirme kısımları da kitaba değer katmış
Psikolojik bir roman olarak gördüğüm bu kitabı öncelikle alanda çalışan meslektaşlarına, alan öğrencilerine, sonrasında da bulimia nevroza yaşayanlara ve yakınlarına tavsiye ediyorum
Ece Ceren Gültepe ile birlikte okuduk.
BulimikCeren Doğu · Elpis Yayınları · 20244 okunma
Her insan psikolojik sorunlar yasiyor ve bir sekilde olumsuz etkileniyor. Bu kitaplar bireylerin kendiyle barisik olmasina katki sagliyor bence. Yalniz degilim bunu yasayan sadece ben degilim diyor