Puan vermedi·312 syf.··
2024 126. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 24 Ağustos 2024 00:00
Bu kitabı nerede ne zaman aldığımı hatırlamıyorum. Biraz su dökülmüş üzerine sanki. Ama tam ikinci el gibi de değil. İşin ne acayip yanı yazarı bilerek aldığım bir kitap asla değil. Kitaplıkta görüp bu isim bana tanıdık geliyor dedim. Bir de baktım ki Benjamin Button'un, Muhteşem Gatsby'nin yazarı. Acayip. Bu ilk kitabıymış ve çok iyi hatırlamasam da burada yazdığı şeyleri temel alarak yazdığını anladım. Özellikle Muhteşem Gatsby de. Amerikan edebiyatı. Bilmiyorum. Bildiğim bir sürü yazar var ama hiçbiri beni vurmamış yüreğimden. Steinbeck. Hemingway. Büyükler tabi. Ama birini seçecek olsam Jack London olurdu. Net. Bu kitap için şunu söyleyeyim, kendi huzursuz kuşağını yazmış. Otobiyografik bir kitap. İlk kitabı. Bir şeyler daha iyi olsun diye yazmıştır muhakkak. Ama hiçbir şey daha iyi olmadı. Hiçbir yerde olmadı.... İsabelle, Clara, Elanor, Rosalind. Hangisini tercih ederdim ya da hangisini daha çok sevdi? Cevap veremiyorum. Çünkü Nazım gibi bir adam. Senin adını kol saatimin kayışına yazdım Piraye diyen Nazım'ın saatinde Vera yazıyordu. O gün aşk öldü... Ve tabi yalan. Amory de böyle bir adam. Ama en Rosalind'i sayıkladığına göre. Cevap belli. Kitabın adı, konusu. Baya karışık bir okuma oldu. Ama bir şeyler okudum, anladım. "Hatıraların acısı hala tazeydi, gençliğini yitirmenin pişmanlığı da öyle. Yine de hayal kırıklığı selleri ruhunda tortular bırakmıştı. Sorumluluk ve hayat boyu sürecek bir aşk, eski hırslarını unutulmuş heyecanı ve farkına varılmamış hayaller..."
Edebiyat
Cennetin Bu YakasıF. Scott Fitzgerald · Maya Kitap · 201770 okunma
·
83 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.