Elin din adamları eğitimin önemini vurgularken, bizim din adamlarımız da öteki dünyanın güzelliğinden dem vurup, buradaki eğitimi ne yapacaksınız, öteki dünyanın eğitimine çalışın diyor. Hal böyle olunca da ülke yerinde saymakla kalmıyor, geriledikçe geriliyor.
Atatürk Köy Enstitülerini kurarken kalkınma seferberliğini başlatmıştı aslında ama bazı faşist ruhlu kişiler tez elden kaldırdılar. Atatürk çok erken öldü. Ah, bir on yıl daha yaşasaydı! O zaman eminim ülkemiz, Avrupa ülkeleri standartlarına ulaşırdı. Bu güzel inceleme için teşekkür ederiz, yazan ellerin dert görmesin :)