Osamu Dazai'nin İnsanlığımı Yitirirken'in baş kahramanı Yozo Oba ile ilgili kaleme aldığı ilk eseridir. Yozo Oba, evli bir kadın olan sevgilisi Sono ile Kamakura'dan denize atlayarak intihar ederler. Ancak sadece kadın ölür ve Yozo bir sanatoryuma kaldırılır.
Yozo'nun tedavi süreci devam ederken arkadaşları Kosuge ve Hida onunla birlikte dört gün geçirirler. Bu süre zarfında Yozu'yu eğlendirmek için türlü 'soytarılıklar' yaparlar.
Yazar eserde sık sık dördüncü boyutu kırıp bizlerle konuşuyor. Yazdığı romanla ilgili hayal kırıklığını bizlerle paylaşıyor. Nedense bu kurgulanmış olan Yozo Oba'yı daha çok sevdim. İnsanlığını Yitirirken'deki Oba bana çok daha karamsar gelmişti.
Kısa ve akıcı bir kitap. Okumak isteyenler çok kısa bir sürede okuyabilirler..