Hayata hangi pencereden bakıyor olursanız olun kesinlikle okumanız gereken kitaplardan biri.
Türk Edebiyatı bakımından zenginliklerimizdendir kendisi. Yazarın Reis Bey kitabı da bir o kadar muhteşemdir ama bu kitap hangi cümleyle anlatılır bilmiyorum. Ben inanılmaz etkilenmiştm hem okurken hem bittiğinde.
“Ne yapayım anne! Kestiniz incir ağacını!” cümlesi benim unutulmazlarımdandır.
Kitaptaki Husrev karakterinin tüm konuşmaları; psikolojik karakter analizi bu kadar güzel nasıl yapılabilir, yapılırsa da nasıl bu kadar şahane yansıtılabilir sorularının cevabıdır, ayrıca düşünmek, gerçek anlamda düşünmek ne demek tam anlamıyla bu kitapta anlarsınız.
Ne yazsam yetersiz kalacak. Husrev karakterinin tüm konuşmaları başlı başına alıntı olabilecek kalitede.
Okuyunuz hissediniz, şükredilmeyecek bir şey gibi görünen çok düşünmeyen insanlar olduğunuza şükrediniz.