·128 syf.··Beğendi
···Okunma: 03 Nisan 2017 00:00 Bu kitabı okurken kendi arkadaşlıklarım üzerine de epey bir düşünüp kendime bu konuda sorular sordum. Bunlardan biri olan ve şüphesiz cevabı en çok hak eden soru ‘Arkadaşlığın da bir sınırı var mıdır?’ oldu. Evet, Steinbecke’ göre vardı. George, Lennie’nin her hatasını örtmeye çalışmış, sayısız aptallığına rağmen onu kardeşi gibi görmüştü. Fakat buna rağmen bir gün beraber yaşadıkları her şeyi unutacak ve yaptığı bir hata yüzünden Lennie’ye yüz çevirecekti. Hikâye ilerledikçe iki arkadaşın arasındaki ilişkinin alttan alta bir çıkar ilişkisi de olabileceği okuyucunun aklına girmeye başlıyor. Tam burada yazarın kusursuz anlatımı devreye giriyor ve ‘çıkar’ ile ‘karşılıksız iyiliğin’ arasında ince bir denge kuruyor. İnsanlara her ilişkinin altında bir de çıkarın söz konusu olabileceğini anlatıyor. İşte bu anlatımı ve beni bu kadar içine alan konusuyla Fareler ve İnsanlar en gözde kitaplarımdan biri oldu. Ayrıca kitaptaki betimlemelerin güzelliği, karakterlerin kişilikleri ve hikâyenin akıcılığı kitabı kesinlikle okunması gereken eserler arasına alıyor.