Babamın ısrarla tavsiye ettiği Sadettin Ökten'i nihayet listeme dahil edebildim. Tarzımın dışında bir kitap. Böyle kitapları okurken en başta bir çekingenlik oluyor bende nedense...
Kitabın ana konusu "Medeniyet Tasavvuru"
Nedir bu medeniyet tasavvuru?
"İnsan hayatının tümüne yön veren, insan eylemlerini kendine göre sınıflandıran ve sınırlandıran bir başka hadiseyi, bir başka olgu; "medeniyet tasavvuru".
Kısaca böyle açıklıyor Sadettin Ökten.
Sonrasında; Yaşamı şekillendiren evrensel sorular, Eğitilebilir İçgüdü+Akıl+Duygu=İnsan, İnsan niye şehri ortaya çıkarmaya ihtiyaç duyar? gibi konuları kendi fikirleriyle ve ek bilgilerle açıklıyor.
Üzerinde düşündüğüm bir kitap. Dahası üzerinde düşünmeyi dahi aklıma getirmediğim konular hakkında kafa yorduğum bir kitap. Kısacası 'düşünmeye' iten bir kitap.
Yaşadığınız şehri, şehrin içeriğini, şehrin manasını, medeniyet tasavvurunu bir de Sadettin Ökten'in kaleminden okuyun derim.
Ve altı çizili satırlardan;
"Bir şehrin iki tane anahtarı vardır:
Şehrin biçimi ve üslubu"
"O halde şehir de bir ahlak sorunudur. Yani bir şehri kurmak, dönüştürmek ya da muhafaza etmek ahlaki bir problemdir, ahlaktan bağımsız değildir. "