Başlıyor bizim mesai!
Arkadaşlar selam. John Steinbeck benim hâlihazırda en sevdiğim yazarlardan bir tanesidir. Doğal unsurlar göz önüne alındığında, bana göre karakter analizi ve olayların akıcılık ve gerçeklik bakımından tam anlamıyla şahane bir kitap diyebilirim. Genelde bir şeyin detayına indiğinizde her zaman bir kusur buluruz, değil mi? İşte bu kitapta o yok! Kitapta ufak da olsa spoiler vereceğim; arkadaşlar, spoiler almak istemeyenler sadece yukarıda yazdıklarımı okuyarak kitabı okuyup okumamaları için bir doneler çıkarabilir. Kitapta gerçekten de bir gerçeklik hissiyatı alacaksınız, arkadaşlarım. Ümidin hiçbir zaman bitmediğini ve insanı insan yapan olgunun her zaman yaşama tutunduğu umutları ve hayalleri olduğunu size bastıra bastıra anlatacak bu kitap. Dediğim gibi, bu bölümde spoiler vermeyeceğim. Bu bölüm, benim kitaptan aldığım o güzel hisli kokulardan ibaret olacak. Ve paranın önemi, arkadaşlar. Fakirseniz bu dünya üzerinde hükmünüz maalesef yoktur. Paranız yoksa, sadece ve sadece karakterinizden harcarsınız. Bu söylediğimi hiçbir zaman unutmayın ve kitapta zaten bunu unutmamanız için size vuracak. Buraya kadar spoiler yok; arkadaşlar, şimdi yazacaklarım aşağıda spoiler'dan ibarettir.
Kitapta baş sahnedeki olay gözlerimi doldurmaya yetti de arttı bile. Coyotito’ya akrep sokuyor ve Kino, koşarak merkeze doktora götürüyor çocuğunu; parası olmadığı için kapıyı açma tenezzülünde bile bulunulmuyor. Burası ne kadar ağrıma gitti, herhalde anlatamam. Benim de Kino gibi gözlerim dolmuştu. İşte John Steinbeck, sen çok büyük bir yazarsın. Kitabın devamında bize verdiğin Kino’nun dev bir inciyi bulduktan sonra verdiği bütün kararlarla insanın nefsiyle mücadelesini bu kadar iyi vermek gerçekten de bir yazar başarısı. Bana göre Amerika kıtasının yetiştirdiği en değerli isimlerden birisidir John Steinbeck. İşte sonrasında bu zengin olma hayalinin insanın bütün hayatını nasıl mahvettiğini net bir şekilde görüyoruz. Hiçbir şeye körü körüne gidip hareket edilmez. Benden bu kadar, arkadaşlar; yorumumu dinlediğiniz için hepinize teşekkür ederim. İyi okumalar…
John Steinbeck