Hikaye, hiroşima bombası atıldıktan sonra iki gencin kız kardeşini bulmakla başlıyor, küçük kızın ağabeyisinin ölmesi ve diğer gencin kızı kurtarmak için türlü çabalar harcadığı ve en sonunda tren raylarında onu beklemesini yardım bulup hemen geri döneceğini söyleyerek eline kağıttan bir turna tutuşturup yanından ayrılıp yardım getirmekle devam ediyor. Kitabın ana konusu Söz vermek ve sözünü tutamakla ilgili. Son sayfalar çok heyecanlı geçiyor. SAVAŞ HER ZAMAN KÖTÜ. ANCAK AMERİKANIN NAGAZAKİ VE HİROŞİMA BOMBALARI ATMASI İNSANLIK SUÇU AMA HALA DEMOKRASİYİ GETİRECEĞİNE İNANAN ÜLKELER VAR. Her olayın bir dönüşü, her acıdan alınan ders ile ayağa kalkan bir ülkeyi yıllar sonra çok net görüyoruz.