Ahmet Mithat Efendi'yi tanıdığım ve hayran olduğum bir kitap. Konusundan çok, anlatış tarzı ilgi çekiyor. Gayet sade, akıcı ve esprili bir dille yazılmış.
Tanzimat döneminde yazılmış çoğu kitap gibi, bu kitap da Doğu-Batı ilişkisini eleştiriyor. Batı hayranı olan, yozlaşmış Felatun Bey ile kendini geliştirmiş, çalışkan Rakım Efendi anlatılır. Ancak ne Felatun'un başarısızlığının, ne de Rakım Efendi'nin başarılı olmasının sebebinin kültürel normlarla çok alakalı olduğunu düşünmüyorum. Kitaptan anlaşılması gereken şey, kültürel bir çıkarımdan çok, zevk düşkünü olmanın ve parayı israf etmenin kötü sonuçlarına karşılık, çalışkan, ahlaklı, terbiyeli ve dürüst olmanın, çalışarak para kazanmanın mutluluk getireceğidir.