Puan vermedi·760 syf.····Okunma: 10 Ekim 2024 18:26 Ey delalete gidenlere hidayet veren, günahları bağışlayan, düşenlerin elinden tutan Allah'ım... Büyük tehlikede olan kulunu ve bütün müslümanları bağışla....
Gazali müthiş bir alim. Tabii ki bu camiadaki insanların hepsi böyle düşünmez hakkında. Çünkü aynı zamanda bir mantıkçı o. Din literatüründe mantık pek sevilen bir şey değil. Dini dogmalarla kabul etmeyi seviyor insanlar. Sorgulamayı hiç sevmiyorlar. Aslında Gazali ile ilgili kafama yatmayan çok şey var benim. Kendisi her şeyi sorgulaya sorgulaya bulmasına rağmen başkalarının bunu yapmasını çok doğru bulmuyor. Ben üstüme alınmıyorum. Kastettiği zümrede miyim bilmiyorum ama üstüme alınmıyorum. Aklıma yerleşmiş çok öğretisi var. Öyle ki bazıları nerede okuduğumu hatırlamıyorum hatta aradığımda bir daha bulamıyorum. Bu da demek oluyor ki tam benim düşündüğüm gibi söylememiş de ben söylediğinden bu çıkarımı yapmışım. Sonuçta istidlâl diye bir şey var değil mi? Kim ne derse desin ben Gazali okumayı seviyorum.