Puan vermedi·556 syf.····Okunma: 11 Ekim 2024 22:58 Mücadele, hüzün, hayal, yaşanılan kayıplar… Toprak sahiplerinin hayata karşı verdiği çaba. Kapitalizmle iç içe geçen bir yaşamı devam ettirebilmek için verilen uğraş. Büyük bir hüzün duydum, kitabın sayfalarını her çevirdiğimde. Bazen gözlerim doldu. Kapitalist sistemi bu kadar güzel anlatan başka bir eser okumadım bugüne kadar. İnsanların tükenişi, yaşadığı sefalet okurken bazen sizi çok etkileyebilir. Ekonomik buhran dönemi makineleşmenin hızlanması, üretim çılgınlığının başlaması ile sömürge düzeninin ortaya çıkması. “Emek ucuz, ekmek ise pahalı.” Bu cümle bu kitabın özetidir. İnsanların emeklerinin savrulması ve yaşanan sistemle açlık oyunlarının yaşanması mükemmel anlatılmış. Yaşanan toplumsal sorunlar, bağımsızlık savaşının verilmesi, karın tokluğuna çalışan binlerce işçi… Kitap bitti. Ve ben yemek yerken hayatımda ilk defa bir kitabın etkisi yüzünden yiyemedim. Aklıma Tom ve ailesi geldi ve bu sistem sayesinde kafasını yastığa aç koyan binlerce insan boğazım düğümlendi sanki. Markete gidip poşet poşet şeker alıp tüm çocuklara dağıtmak istiyorum.(Okuyanlar bunu neden yapmak istediğimi anlayacaktır.) Bu eserin ismini çok duydum ve çok iyi anlayabilmek için bitirmek için fazla zaman tanıdım kendime. Sistem eleştirisinin bu kadar iyi yapılması beni yazara hayran bıraktırdı. Şunu da gördüm ki hayat ne kadar çok tekerrür ediyor. Yoksulluk, toprak mücadelesi, hor görülen insanlar, savaşlar arasında verilen kayıplar, ekonomik buhranlar… Bu yaşam savaşı asla bitmeyecek. Umarım herkes bir gün bu kitabı okuyabilme şansına erişir.