Puan vermedi·413 syf.··
2024 15. kitabı
Kitap başlangıçta oldukça sıkıcı ve monoton geçecek sanmıştım. Çünkü bir yer(Sarı-Özek) var ve o yerdeki br avuç insanın olağan gündelik olaylarını anlatıyordu ama ortalara doğru geldikçe Aytmatov'un nasıl usta bir romancı olduğunu öğrendim. Olayı anlatırken eşanlı geriye dönüşler, flashbackler güzeldi ve hikayeler kitabı okunabilir kılmış. Kitabın bilim-kurgusu da var diye de almıştım. Ama sonuca bağlarken pek bilimkurgudan bahsedilmemiş ancak emperyal güçlerin -her zaman olduğu gibi- nasıl düşmanca bir tutum politika izlediklerini de görmüş oldu(m)k. Evrensel, galaktik diplomaside yok gibi bi şeydi onlar için. Daha fazla bilim-kurgu olacak diye beklemiştim ama azdı açıkçası olayların geçtiği bölümler. Reenkarnasyon inancı da kitapta mevcuttu. Oraların insanı sanırım farklı kültürlerden etkileniyorlar ve her ne kadar müslüman da olsalar karma bir inanış çıkıyor ortaya.
Edebiyat
Gün Olur Asra BedelCengiz Aytmatov · Ötüken Neşriyat · 202656,1bin okunma
30 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.