Bu kitabı okuyanların incelemelerine baktım da hepsi güzel bir şekilde analiz yapmış fakat ben tabii ki öyle yapmayacağım. Yazamıyorum özet veya inceleme işte, aklıma ne gelirse yazacağım şimdi...
Kitapta 4 tane hikaye var. Kitaba ismini veren Mürebbiye hikayesi ilk sırada yer alıyor.
Ardından Yaz Novellası adından zalim bir adamın genç bir kıza sahte aşk mektupları yazıp o kızla sinsice oynamasını okuyoruz.
Üçüncü sırada ise Geç Ödenen Borç var. Ki bu hikaye benim en sevdiğim oldu. O iki kızın Peter'a olan saplantısı çok iyi bir şekilde anlatılmıştı. Adam kadını dinlerken o heyecanı ben hissettim. Düşünsenize, yıllar sonra sizi gerçekten sizden daha iyi tanıyan biriyle tanışıyorsunuz ki bulunduğunuz ortamdaki herkes sizinle dalga geçerken yaşıyorsunuz bunu. Nasıl da mutlu olurdu insan...
Son sırada da Kadın ve Yeryüzü var. O da güzel bir hikayeydi. Önerim, pek sevmediğim birisi olsa da Kadın ve Yeryüzü hikayesinin yorumunu Oğuz Aktürk adlı şahıstan okumanız. Oğuz Bey'i pek (hiç) sevmesem dahi gayet güzel incelemişti bu hikayeyi.
Ve bu inceleme ile sonunda sıkı okur oldum. Üşencime bir türlü 3. incelemeyi yapmıyordum, bu kitaba kısmet oldu. :)