İsmet Özel beyefendinin katılmadığım nadir düşencelerinden biri... Okumayı ciddiye alan kişiler neden “ne okumamı tavsiye edersiniz?" sorusunu sormazlar? Çünkü kitaplar insanı kitaplara götürür. Kitapların kendileri zenginliklerini ve yetersizliklerini ele verirler. Okumanın rehberi okumaktır. İsmet Özel
1000Kitap
·1 alıntı·
543 Gösterim
4 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Bende katılmıyorum benden başarılı olan bir kimse hocam vs bana şu konuda daha kaliteli bilgi sahibi olmam için tavsiye vermesi beni mutlu eder netice itibariyle o konuda bilgisiz olduğum için bilgi sahibi olmak için vaktimi daha gereksiz ve kalitesiz kitaplar ile israf edebilirim her kitap bir tecrübe evet ama neden 100 verim alacağım kitabı sormak yerine 3 verim alacağım kitaptan beklenti içerisinde zaman israfı yapayım
Âsûde
Gönderi Sahibi
Açıkçası ben de tam olarak bu nedenle katılmıyordum. Geriye dönük bakınca gerek üniversiteden gerek medreseden hocalarımın tavsiye ettiği kitaplar maalesef çok okunanlar arasında değil. Bu durumda benim o kitaplarla karşılaşmam için çok zaman geçmesi gerekebilirdi.
Aslında ben de üstada katılıyorum. Kendimden örnek vermem gerekirse, ben de çok sorardım “ne okumamı tavsiye edersiniz?” diye. Ancak zamanla okuduğum kitapların bana rehber olduğunu fark ettim. Örneğin Necip Fazıl’ı okudukça, ne okumam gerektiği hakkında bana az çok fikir verdi. İnsanın zamanla kafasında bi sıralama oturuyor. Bunu her kitap sağlamaz, kaliteli kitaplar sağlar diye düşünüyorum. Ancak zaman tasarrufu açısından sizin de görüşünüz çok yanlış değil bence 😊🌸
Âsûde
Gönderi Sahibi
Çok güzel yorumlamışsınız...🌸
Üstada hak verdim. Üstad olduğu için değil. Okudukça kitabın türü, niteliği, içeriği sana yol gösterir ve sen artık okudukların dan dolayı yönünü tayin eder hale gelirsin. Kendimden örnek vereyim. Ben yıllarca hiç roman okumadım. İslami kitaplar, psikoloji kitapları, Osmanlı tarihi, yakın Cumhuriyet tarih, kişisel gelişim kitapları diye sıralama yaparken dünya klasikleri ve romanlar çok sonra geldi. Şimdi ise, anı, biyografi kitapları ilgimi çekiyor ve okuyorum. Keyifli okumalar olsun muallime hanım 👍
Âsûde
Gönderi Sahibi
Çok teşekkür ederim, size de keyifli okumalar 🌷
@Mizac_Analizcisi_Esmyldrm teşekkür ediyorum 🙏
bence de haklı ben kitap okuma alışkanlığını sevdalinka romanı sayeisnde kazandım ama sonra tarih vs okudum roman pek okumam şimdi rast gelirse
İnsan kaliteli okuyunca kitap sarrafı olur zamanla. Neyin okunacağını, kalitesini anlar, diye düşünüyorum. Üstat haklı.
Âsûde
Gönderi Sahibi
Ben de bu sürecin uzamaması için bir bilene danışılması gerektiğini düşünüyorum. Kağıt israfı olan sözüm ona o kadar kitap var ki
@Mizac_Analizcisi_Esmyldrm Hemfikirim, sanattan yoksun o kadar çok sözde kitap var ki.
Âsûde
Gönderi Sahibi
@yazar_beyzoli 👍🏻😊