İnsanın Evrimi
7/10
·352 syf.··
Beğendi
·
2024 217. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 20 Ekim 2024 12:09
Kitabın içerği hk. İnsan evriminin gerçekleştiği çevre belirli bir şekilde değişmemiş olsaydı, gelişim de mümkün olamazdı. Böylece insanlaşmanın kaynaklarına, yani insanın neden insan olduğu sorusuna geliyoruz. Bu soru bize kitabın tamamında eşlik edecektir. Bu kitap, insanlaşmayı, insanlaşmanın bulgulardan elde edilen resmini anlaşılır kılacak şekilde betimlemektir. Her bir yorumun çürütülüp çürütülemeyeceği sınamıştır. Bir iddianın bilimsel olabilmesi için çürütülememesi temel bir koşuldur. Evrim süreçlerini anlaşılabilir kılmak, çapraz bağlantıları göstermek ve ilişkilerin izini sürmek söz konusu olduğunda birçok detay atlanmalı ve bazı yüzeyselliklere göz yumulmalıdır, çünkü araştırmalar zaten sürekli olarak resmi geliştiren ya da kısmen değiştiren yeni olguları gün ışığına çıkartacaktır. Bu kitap, insanın doğayla etkileşim içinde oluşumunu ele almaktadır. İnsanın biyolojik evrimini anlaşılır kılmakta, ilişkileri ve koşulları açıklamakta, ama insanın kültürel ve zihinsel evrimini ele almamaktadır. ônkoşulu her ne kadar insanın biyolojik donanımı olsa da bunlar insanlaşmanın farklı birer boyutudur. Belki de insanın biyolojik oluşum tarihi, tek başına ele alınabilecek kadar ilginçtir. İnsan genetiğine doğrudan ait bile olmayan birkaç parça genetik maddeden Havva'nın Afrika' dan geldiğini tespit edebileceğimizi kim düşünürdü? İnsanlaşmaya dair tasvirimize bu şaşırtıcı tespit ile başlayalım. S.10-11-12 Evrim süreci ne bir tesadüfler zinciri ne de kaderdir. İnsanın nereden geldiğine dair eski kavgalar, yanlış cephelerde veriliyordu. Soy tarihimizin süreçlerine ne kadar derinden bakarsak, özelliklerimizi ve sorunlarımızı o denli iyi anlarız. İçinden geldiğimiz ve hala bir parçası olduğumuz doğayla ne kadar kopmaz bağlarımız olduğunun o denli bilincine varırız. Kökenlerimizi bugün her zamankinden daha iyi anlamamız, sadece tüm insanlara karşı değil, doğaya karşı da sorumlu hareket etmemizi gerektirir. Belki insan kendi köklerini göz ardı ettiği ve kendini doğanın üstünde gördüğü için çevre krizini bu kadar şiddetli yaşıyoruz. Geldiğimiz yeri inkar ederek daha iyi insanlar haline gelmeyeceğimiz gibi, geldiğimiz yeri bilirsek daha kötü insanlar haline de gelmeyiz. Biz insanların oluşmasını sağlayan koşullan göz önünde bulundurursak, belki kendimizi de daha iyi anlarız. S.315
Bilim
İnsanın EvrimiJosef H. Reicholf · Say Yayınları · 2014116 okunma
·
194 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.