Yapılan olumsuz eleştirileri abartılı bulduğum bir kitap. Oldukça keyif alarak okuduğum, yer yer aynı fikirde olduğum hatta Holden’la karşılıklı kahve içerken sohbet ediyormuşuz gibi hissettiren bir kitap.. Ergen, sevgisiz ve ilgisiz ailede büyümüş bir çocuğun bakış açısıyla hayatı ve insanları sorgulamasını okuyoruz. Ergen gruplarla çalışan ve onlarla sürekli sohbet eden onların dünyasına hakim olan bir öğretmen olarak kitaptaki karakteri oldukça gerçek ve etrafımdaki öğrencilerimden biriymiş gibi okudum. Karakterin olayları ve insanları yorumlama şekli argo olsa da “ ama doğru tespitler” dedirtiyor. Son olarak kitaptan en sevdiğim alıntılarla incelememi bitireceğim;
“Birileri bana yaşıma uygun davranmam gerektiğini söylediğinde canım sıkılır. Bazen yaşıma göre daha uygun davrandığım da olur - ciddi söylüyorum- ama buna kimse dikkat etmez, insanlar hiçbir şeye dikkat etmiyorlar zaten “
“Öldükten sonra çiçeği kim ne yapsın…”
“Bir kitabı okuyup bitirdiğiniz zaman, bunu yazan keşke çok yakın bir arkadaşım olsaydı da, canım her istediğinde onu telefonla arayıp konuşabilseydim diyorsanız, o kitap bence gerçekten iyidir.”