Kitaplarla şifa bulmayı sevenlere...
8/10
·224 syf.··
Beğendi
·
2024 32. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 02 Kasım 2024 12:34
Aynı yerde yaşayan, hayatında bir şekilde çıkmaza girmiş ve ne yapacağını kestiremeyen, birbirinden farklı beş ayrı karakterin hikayesi karşılıyor bizi bu kitapta. Bu beş karakterin yolu bir gün Halk Eğitim Merkezi'nin kütüphanesine düşüyor ve kütüphane görevlisi, aslında hayatın akışında ilerlerken farkında olmadan kendimize sorduğumuz bir soruyu soruyor onlara: "Ne arıyorsun?" Ne kadar değerli bir soru. Duyduğu anda insana kendini ne kadar tanıdığını, ne yapmak istediğini, nasıl bir yolda ilerlediğini, o yolda gerçekten ilerlemek isteyip istemediğini, mutluluğunu, varlığını ve birçok şeyi sorgulatıyor. Karakterlerimiz de tam olarak böyle yapıyor ve kütüphanecinin de dokunuşuyla karşılarına çıkan kitapların izinde bir değişim ve dönüşüm süreci yaşıyorlar. Bizler de bu sürece ortak olurken onlarla birlikte aynı sürece giriveriyoruz elimizde olmadan. İçinde bakış açımızı farklı yönlere çeviren ve harekete geçmenin değerini anlatan birbirinden güzel pasajlarla dolu, sıcak, anlamlı, güzel bir hikaye. Çok derin bir roman olduğunu ya da büyük büyük fikirler ortaya attığını söyleyemesem de (ki bu zaten göreceli değil midir?) hayatın basit ama zor görünen, yine çözümün kendimizde olduğu sorunları kısa ve öz bir üslupla bizlere veriyor. Okuyucuya kendini çok iyi hissettiriyor. Kitapla ilgili en çok sevdiğim şeylerden biri, daha önce okuduğumuz hikayelerdeki isimlerin ilerleyen sayfalarda bir şekilde karşımıza tekrar çıkması oldu. Sayfa 74'te de dediği gibi: "Hepimiz birbirimize bağlıyız. Bir düğümden başlayarak giderek büyüyen bir zinciri oluşturuyoruz." Bir şekilde birbirimizin hayatına az ya da çok dokunuyor ve varlığımızı sürdürüyoruz. Bunun farkında olmak o kadar kıymetli hissettiriyor ki insana... Kitapla ilgili sevmediğim bir nokta ise tamamen çevirenle ilgili. Özellikle sonlara doğru üstünkörü yapılmış bir iş hissi verecek kadar çok cümle hataları yapılmış. Kelime unutularak ya da fazladan ek koyularak anlamı bozulmuş birçok cümle var. Dikkati çabuk dağılan bir insan olduğum için beni rahatsız etti. Kitabı okurken ara ara Gece Yarısı Kütüphanesi 'ni anımsadığım yerler oldu ama bu kitap kesinlikle ondan daha iyi :) Ayrıca kitaplarla ve kütüphanelerle ilgili okumalar yapmayı sevenler mutlaka Hyunam-Dong Kitabevi 'ni de okumalı. Bu kitabı sevdiyseniz onu da seversiniz. Keyifli okumalar :)
Aradığın Şey Kütüphanede SaklıMichiko Aoyama · Domingo Yayınevi · 20244,739 okunma
·
63 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.