Toz, Yağmur ve Açlık Bulutlarının İçindeki İnsanlık...
9/10
·556 syf.··
2024 6. kitabı
·
23 günde okudu
·
Okunma: 02 Kasım 2024 15:30
John Steinbeck’in Gazap Üzümleri, acının şarkısını mısralara, çorak topraklara ve çatlamış ellerin sabrına dokuyarak ördüğü bir başyapıt... Okurken, her sayfada derinleşen bir boşluk hissiyle ilerledim; bir yandan gözlerim dolarken, bir yandan da gözlerimin önünde genişleyen uçsuz bucaksız çorak tarlalar ve o toz bulutları içindeki insanların çaresizce direnişini, inatla umut etme çabasını düşündüm. Yıkılmış, elleri nasır tutmuş, ruhları yorgun insanların öyküsü bu, evet; ama aynı zamanda insanın hayata ve adalete karşı olan kopmaz inancının bir manifestosu.. Steinbeck’in anlattığı yalnızca bir göç hikayesi değil; her satır, bir toplumun iç yaralarını döker ortaya. Amerika’nın tozlu tarlaları ve kurumuş nehir yatakları arasından yükselen, insanın kendi varlığını, yaşamını, inançlarını yeniden aradığı bir hikâye bu. Joad ailesinin açlıkla, yoklukla, hayal kırıklıklarıyla sınandığı her gün, bana belki de modern dünyanın koşuşturmacasında unutmaya yüz tuttuğumuz bir soruyu tekrar sordurdu: Neden yaşıyoruz, ne için direniyoruz? Bir roman değil de hayatın içinde kanayan bir yara gibi Steinbeck’in dünyasında ilerledikçe, bazen sayfayı çevirmekten korktum, bazense merakla çevirdim; çünkü her sayfa, insana dair unuttuğumuzu sandığımız bir parçayı tekrar gözler önüne seriyordu... Steinbeck, Amerika’nın bu topraklarında yaşayan, her gün yeniden kırılan ama yeniden ayağa kalkan insanların hikâyesini öyle bir anlatıyor ki, okurken oradaki toz, ter ve acı insanın burnunda tüter gibi oluyor. Anne Joad’ın, çocuğunu hayatta tutmak için göğüslediği devasa zorluklar; Tom’un hayata ve adalete olan sarsılmaz inancı, bir annenin sabrı ve bir evladın başkaldırısı etrafında şekillenen hayat dersleri. Bu, yalnızca Amerikan tarihine değil, dünyanın dört bir yanındaki tüm toplumlardaki ezilenlere, sessiz çığlıklarını duyuramayanlara adanmış bir ağıt gibi... Gazap Üzümleri ’ni okurken yaşadığım hüzün, karşımda duran gerçeklerin ağırlığıydı. Bir umutla köklerini toprakta arayan, adaleti bulmak için sürülen insanların hikayesinde kendimi buldum. Gazap içinde büyüyen üzümler, yaşam içinde dönüp duran o kırılgan ama güçlü döngüyü anlatıyor: İnsanlar her şeye rağmen birbirine sımsıkı tutunup yaşamaya devam eder, ve o topraklarda her mevsim yeni üzümler boy verir... Not / Öneri: Gazap Üzümleri, bende her sayfasıyla derin izler bıraktı; kimi zaman hüzünle durup düşündüm, kimi zaman kitabın biteceğinden korkarak bir sonraki sayfayı çevirdim. Herkesin hayatında en az bir kez bu ölümsüz eseri okuması gerektiğine inanıyorum; çünkü bu roman, yalnızca bir ailenin değil, insan ruhunun hikayesini anlatıyor. Steinbeck, her birimizin içinde gizlenen o acıya ve umuda ustalıkla dokunarak, bu eseri çağlar boyu hatırlanacak bir anıta dönüştürüyor. 2.Not: Bu değerli kitabı okumama vesile olan, bana Steinbeck'in dünyasını tanıtan Sonbahar hocama en içten teşekkürlerimi sunarım. Bu romanla tanışmak, her satırında farklı bir derinlik bulmak benim için unutulmaz bir deneyim oldu. Sayenizde, bu eser hayatımda kalıcı bir iz bıraktı. Teşekkür ederim Vesselam..
1000Kitap
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · Sel Yayınları · 202045,7bin okunma
·
715 Gösterim
3 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Leojin Me hocam kaleminize, emeğinize, yüreğinize sağlık. Çok anlamlı ve keyifli bir inceleme olmuş👌🏻Her satırında kitabı yeniden hissettim ✨ Rica ederim hocam, asıl ben teşekkür ederim 😊 Ne mutlu bana✨ Yoksa böyle bir yorum ve incelemeden mahrum kalırdık. Kaleminiz daim olsun. Keyifli ve bol istifadeli nice okumalar dilerim 😊📖☕
Leojin Me
Gönderi Sahibi
Sonbahar ☺️☺️ Yazmak için önce okumak gerek, yeni bir kitap bakayım ben 😊 Güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim 🙏😊 Huzurlu ve keyifli okumalar dilerim hocam 🙏
Kaleminize sağlık ne güzel yorumlamışsınız..
Leojin Me
Gönderi Sahibi
@prensannesi Çok teşekkür ederim hocam 😇😊🙏
Demek oluyor ki,sıradaki kitabım Gazap Üzümleri olacak :) Can çektirici bir inceleme olmuş. Tebrikler.
Leojin Me
Gönderi Sahibi
Kitaplar kişiden kişiye ve okuduğunuz anki ruh haline bağlı biraz da ama yine de okuma isteğiniz güzel bir karar😇Gazap Üzümleri'nin kapaklarını açınca sizi unutulmaz bir yolculuk bekliyor 😊 Okurken hissedeceğiniz derinlikleri tahmin ediyorum ve inanın, Steinbeck’in dünyası sizi içine çekecek. Güzel yorumunuz ve incelememi beğendiğiniz için çok teşekkür ederim. Keyifli okumalar dilerim🙏😊