2.dünya Savaşında Filipinler'e bağlı leyte adasında japon ordusu sıkışıp kalıyor. Bir tarafta Filipin' li gerillalar bir tarafta Amerikan ordusu var. Er tamura adında bir asker hastalanınca taburu tarafından hastahaneye gönderilir. Hastahaneye de almayınca er tamura adada dolanmaya başlar. Yiyecek yoktur. Er tamura istemeyerek Filipinli bir kadını öldürür. Açlıktan kırılan askerler yamyamlığa kadar işi götürür. Bana "bana batı cephesinde yeni bir şey yok "adlı kitabı hatırlattı. Bu kitap da savaşın acımasızlığını anlatıyor. İnsanın yaşam mücadelesinde nasıl acımasız olabileceğini anlatıyor. Fakat bu kitap da farklı olan kısım er tamura' nın kendi içindeki tanrı ile olan ilişkisi, tamura bu olanlardan tanrıyı suçlar . Hatta onu inkar eder. Aslında o yok der ,doğum ile ölüm arasındaki herşey bir tesadüf der sızlanır. Deliliğe gider . Savaş ta yaşananları kolay kolay atlatamaz . varlığını korumak için ruhunu kaybeder insan bu kitap da inancını sorgular. Felsefi bir yönü de var kitabın , sarsıcı bir kitap yamyamlık sahneleri oldukça rahatsız edici okuyacak kişinin psikolojisini bozar bu kitap, savaş da değeri olmayan tek şey insan oluyor. Farklı bir kitap, Kesinlikle tavsiye ederim.
Anız Ateşleri