9/10
·898 syf.··
2024 106. kitabı
Tarihi, roman türünde okuma yapmam beni tarihi hem öğrenme, hem daha çok sevmeme sebep olmuştur. Bu şekilde okumayı bana çok sevdiğim Reşad Ekrem Koç'u üstada borçluyumdur. Burada da birinci dünya savaşı sürecinde dönemi romansal kurgu içinde yaşamak bambaşkadır. Yazarı tebrik ediyorum kitabını güzel kurgulamış ve yaşatmak içinde kalemini bir resital gibi sunmuştur. Almanları, Fransızları, ingilizleri, Rusları, Amerikalıları güzel tasvip etmiş Lâkin hem Avusturya-Macaristan İmparatorluğu'nu hem de Osmanlı İmparatorluğu'nu es geçmesini büyük eksiklik olarak görüyorum. Bu iki İmparatorluğu'ndan karakterleri eser'in içine yerleştirmiş olsa eser gözümde çok daha farklı bir yere koyabilirdim. Osmanlı'nın kalbin'de payitaht İstanbul'da karakter olsa ve Avusturya Macaristan'da da hakeze tam anlamıyla savaşa katılmış büyük devletleri bütün taşlar yerine oturmuş hepsinden örnekleri görmüş olurduk. Bu olay nedense niye atlanmış diye düşündüm. Kitabın neredeyse bin sayfaya yakın olmasını çok sevdim hacimli eserleri okumayı seviyorum tabii bazıları çok uzun bulabilir. Genel olarak kurgu detay zaman iyi yakalanmış.
Devlerin DüşüşüKen Follett · Olasılık Yayınları · 201543 okunma
·
84 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.