·272 syf.····Okunma: 01 Kasım 2024 00:00 Kitapta hasta olan bir çocuğun hastane sonrası yeni kasabadaki hayatına alışırken yaşadıkları ve verdiği “her fırsatta iyilik yapma” sözünü yerine getirmeye çalışması anlatılıyor. Açıkçası büyük bir beklenti ile başlamıştım fakat çok zevk alarak ya da merak ederek okumadım bir kap çorbayla başlayan iyiliğin yayılmasını. Şaşırtıcı gelecek yerlerini zaten okurken anlamıştım.
Çocuk kitabı olarak nitelendirilmesini hem mesleğim hem de kişiliğim gereği yanlış buldum. Özellikle mi yapıyorlar bilmiyorum ama genel anlamda iyi bir tema işlenirken içerisinde mutlaka ahlak bozucu bir şey de ekleniyor. Kitabın konusu çok güzel, iyiliği yaymak; gerçekten sadece bu çerçevede düşünülürse pek çok öğrenciye tavsiye edilecek nitelikte fakat on üç yaşındaki iki çocuğun iki kez öpüşmesinin yer aldığı bir kitap beni düşündürmedi değil. Evet cinsellik de öpüşmek de hayatın içinden bir kavram, kitaplarda da yer alıyor fakat sorun bu değil: Öpüşmek de on üç yaşına indirgenirse ve bu da kitaplarda yapılırsa (gerçek hayatta olduğunu biliyorum ama bunun yayılması açısından yazıyorum) üstelik bu kitabı bir eğitimci önerirse bence eyvahlar olsun!