''Öbür buluşmaya geldiğine göre ,buna niye gelmesin? Siz ne dersiniz''
Ah Amin Maalouf kalbimde sızı bıraktın,belki tamamlayayım diye belkide beni düşündürmek için.Bilki bıraktığın sızı ömrümde hatırlayabileceğim en umut dolu serzeniş olucak.Khaled Hosseini gibi günümüz yazarlarının okuyucuda tatlı bir bir bahar esintisi gibi bıraktığı duyguları bu kitap okumamda da yaşadım.Uzun soluklu kitaplara uzun zamandır ara verdiğim bu dönemde bana ilaç oldu.Hikayesinden bahsedip siz degerli okuyucuları meşgul etmektense ufak duygularımı ve azda olsa yazılış tarzından bahsetmek istedim.Hikayemiz uzaklardan yakınlara, yakınlardan uçurum olan sınır boylarına;aynı zamanda yanı başımızıdakilerin ne kadar yakın olsa da bir o kadar da uzaklığını derinlerine kadar hissettiğimiz yerlerde geçiyor.Rormanın anlatışı bir gazeteci edasıyla sokaklarda olan bir kişinin sanki dizilerdeki tesadüf eseri karşılaştırdığı aşklar gibi romanın baş kahramanı olan ''Bakü'' , ''İsyan'' , '' Kitabdar '' daha bir sürü isimle anılan kişinin başından geçen olayları anlatması ile gerçekleşiyor.Gazetede sanki bir köşe yazısı gibi başlayıp karşımda bir kişi var da onun hayat hikayesini dinler gibi merakla okudum.Detayları veremeyeceğim ne yazıkki büyü içeride bu kitapda :) Özellikle cumartesi akşamı bölümü beni benden aldı duygulandırdı, yeri geldi acıyı hissettim. Son gece ise benim artık umut için özgürlük için debelenmelerimin meyvesini aldığım son nokta oldu.
Şimdi den iyi okumalar dilerim.Çok sayın Romalılar :))
Doğu'nun LimanlarıAmin Maalouf · Yapı Kredi Yayınları · 202640,2bin okunma