·140 syf.····Okunma: 10 Kasım 2024 23:45 Kitabı çok derinlikli buldum. Dostoyevskinin elinden çıktığı çok belli. Kitapta 2 kısım var:Yeraltı ve notlar. Yeraltı kısmı felsefik ve yoğundu zor ilerledi ama notlar kısmının fikir temelini oluşturdu. Genel olarak insanın bir şeyi çıkarına uymasa sırf canı istediği için bile yapabileceğini savunuyordu. Kitapta bazı kısımlar çok karamsardı mesela bir böceğe bile imreniyordu yazar ben bir böcek bile olamadım tarzında. Aslında bazı kısımlarda kitapta kendinizi buluyorsunuz hoşunuza gidiyor ama kitaptaki karakter biraz ileriye gidiyor son sayfada dediği gibi: "Ben kendi hayatımda sizin cesaret edemeyip yarıda bıraktığınız şeyleri sonuna kadar götürdüm o kadar üstelik siz tabansızlığınıza sağduyu duyuyor böylece kendi kendinizi aldatarak avunuyorsunuz" Karakter düşünmekten çevresindekilerden nefret etmekten deliriyor krizler geçiriyor ki notlar kısmınında artık olaylar gelişmeye kitap akmaya başlıyor. Yine karakterinden aklından geçen her şeyi duyuyoruz. "Yeraltı" filminden hayran kaldığım yemek sahnesini kitapta daha yoğun hissettim. Sonrasında gelen hayat kadınıyla olan konuşması sonra ona adresini verip sonradan gelmemesi için kendini yerden yere çaldığı devamında evindeki hizmetçisini saygısız ve soğuk bulmasıyla yine delirirken kadının gelişiyle iyice patlaması. Çok karmaşık, ilgi çekici ve kesinlikle tekrar okuyacağım bir kitap.