SARSICI...
8/10
·384 syf.··
2024 31. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 12 Kasım 2024 13:33
Merhaba. Öncelikle bu kitap beni çok zorladı. Yanlış anlamayın akıcı sürükleyici bir eser. Ama distopik bir eser değil de sanki neredeyse günümüzü anlatıyormuş gibi hissettim. Şuan tam anlamıyla kendi ülkemizde böyle şeyler yaşamasak da diğer bir çok ülke buna benzer olaylara maruz kalıyor. Konusuna gelecek olursak Amerika yönetimi bildiğiniz sıkı yönetim. Kadınların büyük bir çoğunluğu kısır. Radyasyon ve birçok hastalık yüzünden. İnsan neslinin devamı gelsin diye yeni bir düzen (manyakça bir eziyet) kuruluyor. Kimsenin tam manasıyla özgür olamadığı bir hayat. Komutanlar var ve onların eşleri. En iyi hayat standartlarına sahip olanlar. Ama onların ki bile çile. Doğurganlık özelliğini yitirmemiş olan kadınlar komutanların evinde geçici ikamet eden damızlık kız oluyor. Hepsi konumuna göre kıyafet renklerine sahip. Komutan eşleri mavi, damızlıklar kırmızı gibi. Ve damızlıkların hamile kalma ihtimali yüksek olduğu vakitlerde bir ritüel yapılıyor. İğrenç, aşağılayıcı. Komutanın eşi damızlık kızın kollarını tutuyor ve komutan kıza bildiğiniz tecavüz ediyor. Hamile kalıp doğum yaparsa emzirme süresi bitince başka bir komutanın damızlığı oluyor. Ve bu böyle devam ediyor. Kitap bir damızlığın ağzından anlatılıyor. Etkilenmemek elde değil. Devam kitabı #k:206527. Bunuda temin edip okumak istiyorum. Bu arada feminen bir kitap değil bence. Çünkü birçok erkek de kötü sondan kaçamıyor. Tavsiye ederim benim gibi bu kadar bekletmeyin bu kitabı. Kitaplığımda yaklaşık 5 senedir duruyordu. Keşke aldığım gibi okusaymışım. İyi okumalar...
Edebiyat
Damızlık Kızın ÖyküsüMargaret Atwood · Doğan Kitap · 201914,7bin okunma
·
994 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.