·750 syf.··Beğendi
···Okunma: 12 Kasım 2024 17:51 Bir sosyal bilgiler öğretmeni ve aynı zamanda Osmanlı ve Atatürk dönemi kronikleri hakkında yerli ve yabancı birçok okumalar yapmış biri olarak söylemeliyim ki geç dönem Osmanlı, Cumhuriyet tarihi ve Atatürk hakkında yazılmış en iyi eserdir. Bu eseri yapmış olduğum diğer okumalardan farklı kılan en büyük özelliği yazarın “objektif” bakış açısıdır. Dönemi ve tarihi karakterleri hem çok donanımlı ve birikimli bir şekilde ele almasıyla hem de tarihi olayları yansıtırken kendi yorumlarını da objektif bir şekilde, sözünü sakınmadan yansıtması beni esere hayran bırakan en önemli detaydı. Yazar, Atatürk’ün şahsiyetini, hamlelerini, olaylara bakış açısını ve neyi neden yaptığını mantık çerçevesinde sunması ve gerekli gördüğü yerlerde yansız yorumlar yapması okuyucuda, yazarın bir yaranma tavrı ya da rahatsız edici anti bir tavrın olmadığı izlenimi vermektedir. Nitekim bu durum kitaba karşı “ ben Atatürk’ü anlatan konforlu ve güvenilir bir eser okuyorum” dedirtmektedir. Alanım gereği yıllardır anlatmış olduğum olayların arka perdesindeki gelişmeleri; “bu da mı olmuş, böyle bir detay da mı varmış” minvalinde şaşırtıp bana katkı sağlayan bir eser olmuştur. Birçok eserde bulamayacağımız Atam hakkındaki küçük ve hoş detayları bize sunması beni kitaba çeken bir diğer özelliktir. Bahsi geçen detaylardan bir kaç alıntı paylaşacağım:
“Kızkardeşi Makbule daha sonraları, kimsenin sırtından atlamasına izin vermek için eğilmek istemediğinden, birdir bir oynamayacak kadar gururlu olduğunu söyleyecekti..”
“Çankaya'daki cumhurbaşkanlığı köşkündeki bir partide Atatürk, “Eminem” adlı şarkıyı dinlerken çok duygulanmış ve başka bir açıklama yapmadan yalnızca, "Herkesin gönlünde bir Emine yatar"demiş..”
“Geceleri çadırda yatıyoruz. Yemeğimizi kendimiz pişiriyoruz. Mustafa Kemal'in fasulye ayıklamasını görmelisin. Aşçı başımız Fuat’dır. :)))”
Bu ve bunun gibi birçok detaylar, kitabın oluşum sürecini ne büyük emeklerle ve ne çok araştırmalarla ortaya çıktığını gözler önüne sermektedir. Velhasıl kelam herkesin okuması gereken Osmanlı son dönemi ve Atatürk hakkında kaynak niteliğinde bir kitap.. Okuyunuz, okutturunuz…