·235 syf.····Okunma: 15 Kasım 2024 00:32 Van Gogh, hayatı boyunca gözünü ayırmaz gökyüzünden... Van Gogh, bir mektubunda kız kardeşine şunları yazar: "Yıldız çizmek için tuvale beyaz noktalar koymak yeterli değildir."
"Ay Hırsızı" benim Sunay Akın'dan okuduğum ilk kitap oldu. Daha lise yıllarındayken bir kitapçıda görüp sırf adını ve kapağını sevdiğim için listeme eklediğim bu kitap hakkında hemen hiç fikrim yoktu. Öyle ki roman mı deneme yazısı mı ne olduğunu bile bilmiyordum. Yıllarca da okunmayı bekledi durdu ama pek yüz vermedim. Meğer ne büyük bir hata etmişim!
Gökyüzü ve uzay hep ilgimi çeken konular olmuştur. Ama kötü bir huyum vardır ki bir konu çok ilgimi çekse bile oturup o konu hakkında pek de araştırma yapmam. Kitaplarda kurguları tercih ederim, onun dışında da derslerden başka şeyleri araştırmaya vaktim kalmaz. Oysa Sunay Akın bu kitapta hem insanlığın havacılık ve astronomi adına yaptıklarını hem de tarihten daha bir sürü genel kültür bilgisini eğlenceli ve akıcı anlatımıyla bana yansıtmayı başardı. İlgi çekici konuları çok güzel seçmiş, çok güzel araştırmış, çok güzel derlemiş ve çok da güzel bir dille okuyucuya anlatmış. Hiçbir kısımda sıkıldığımı hatırlamıyorum. Öyle ki gecenin bir yarısı roman okur gibi bir bölüm daha okuyayım dediğim çok oldu.
Neden on değil de dokuz puan verdiğim konusuna gelirsek... Kitap o kadar iyi başladı ki devamında ilk kısımlarda okuduklarım kadar etkilenemeyince bir puanı aslında yok yere kırıverdim. Yazar oradan oraya öyle olayları birbirine bağlamış ki bunları nereden akıl edip nasıl bağdaştırdı diye düşünmek bile beni fazlasıyla etkiledi. Bazı kısımlarıysa bundan güzel "Kim Milyoner Olmak İster" sorusu olur diye düşünerek okudum. Aklımda en çok kalanlar Vecihi Hürkuş, Neil Armstrong, Van Gogh, yıkılan rasathane, kendi kurduğu çocuk müzesi, düşen Ankara uçağı, Enver Paşa, Piri Reis, Fatih Sultan Mehmet gibi kısımlar oldu.
Van Gogh'un yıldızları beyaz noktalarla çizemeyeceğimizi düşünmesi gibi bu konular da bu bir tek kitapla çözülmez ama araştırma hevesinizi artırır ve basit gibi görünen birçok konuda yazar sizi şaşırtır, düşünmeye iter.
Yazarın diğer kitaplarını da kesinlikle aralara katarak zaman zaman okumayı planlıyorum ve kesinlikle herkese de tavsiye ediyorum. Keşke başta bu konular olmak üzere daha birçok konuda fikirlerini ve araştırmalarını öğrenebilsem. Araştırma, inceleme gibi kurgu dışı olan kitapları okumaya benim gibi biraz çekiniyorsanız bu ön yargınızı kırabileceğiniz bir kitap olduğunu garanti ederim. Benim gibi bu konulara ve tarihe merakınız varsa da okumalısınız. Pişman olmazsınız. Yazarı tanımak için de bence doğru bir tercih...