Doğan Cüceloğlu Ben bu zamana kadar bu kitabı okumak için neden bu kadar geç kaldım dedirtmemi bile değiştiren bir kitap Savaşçı! Çünkü savaşçı'ya göre ortamın, anın getirdiği bir bilinç vardır ve bilinç o anı özümser yani aslında ben geç kalmamışım olması gereken zamanı buymuş.Öyle ki bitmesini hiç istemedim hep ağır ağır okudum tam özümsemek için lütfen bitme bana daha çok şey kat daha çok şey. Bizi; zihnimizin, değerlerimizin, kültürümüzün, bilincin ve farkında olmanın tam ortasına oturtan; her hareketimizde her bakışımızda her konuşmamız ve her SOHBET ETTİĞİMİZDE bizde bırakan o derin etkiyi o muazzam bilinci,görüş genişliğini aşılayan bir kitap Savaşçı. Savaşçı öyle ki acıya da sevgiye de öfkeye de kızgınlık ve kırgınlığa da alan açan kucaklayan ama özünde öğütüp tekrar harmanlayan bir kitap. Doğan Cüceloğlu ve bu kitapta yol arkadaşı Arif Okurer öyle ustalıkla seçmiş ki sözcüklerini cümlelerini her satırında her sayfası ve bölümünde benden BİZDEN birçok parçalar var hatta hepsi biziz diyebilirim. Kimiz biz? Savaşçı kimdir? Sıradan insan kimdir? Bu soruları derinlemesine irdeleyen, yorumlayıp farklı bakış açıları geliştiren bu ikili beni yer yer çok ağlattı çok! Şu an yazarken bile gözlerimin dolması nasıl bir duygu? Klavye başında anlatmak güç! Bazı insanlar, kitaplar, anlar, şarkılar, sözler, bakışlar istemsizce bizde derin duygular yaratır ve öyle bırakır. Bizi o tarafımıza çeken aslında içimizdeki bizi uyandıran kritik nokta veya noktalardır, bunu farkedebilene, anlayıp kabullenebilene bunun için savaşana ne mutlu. İşte bu yüzden SAVAŞÇI. Sanırım ben bunu başardım eğer başarması buysa:) gerçek bir savaşçı olmak kolay değil ama sanırım ben:
Hamdım,
Piştim.
Yanmak mı? O henüz değil. Huzur ve sağlıklı bilinç dolu anlarınız olsun bir dahaki incelemede görüşmek üzere. Sevgiyle.