Mustafa Kemal'in not defterine yazdığıdır.
11 Mart 1904 (27 Şubat 1319) Cuma Saat 7 Selânik’ten geleli üç ay kadar oldu. Gelişimin ilk günlerinde düzenli bir hayata başladım zannediyorum. Manen ve maddeten güçten düşüren ıztırabımı ortadan kalkmış gibi görüyordum. Lâkin heyhat!... Bugün bilmem kaç yüzüncü defa olmak üzere yine kalbimin bütün şikâyet iniltilerini işitmekle ağlıyorum. Her vakitki gibi bu dakika dahi... M. Kemal defterdeki notun orijinal hali 27 Şubat 1319 (11 Mart 1904) Cuma Saat 7 Selânik’ten geleli üç ay kadar oldu. Muvasalatımın ilk günlerinde intizâm-ı hayata bir çığır buldum zannındaydım. Manen, maddeten zebûnu olduğum ızdırabımın mündefi’ olmuş gibi görüyordum. Lâkin heyhat!... Bugün bilmem kaç yüzüncü defa olmak üzere yine kalbimin bütün şikâyet nâlelerini işitmekle giryânım. Her vakitki gibi bu dakika dahi... Mustafa Kemal Atatürk'ün Not Defterleri - 2. Cilt , s.99
Mustafa Kemal Atatürk
·
201 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.