Mustafa Kemal'in not defterine yazdığıdır.
16 Mart 1904 (3 Mart 1320) Çarşamba, Saat 3, Gündüz Uzun bir zamandan beri kendisiyle haberleşmek için övünçlerimi teslim ettiğim birinin sessizliğe bürünmesiyle. Haberleşmedeki kayıtsızlığını görmekle azap duyuyordum. Bugün o uzun süren sessizliği bozan bir mektubun gelişi, vicdanımdaki azabı dindirdi. Bir mektup... evet, birkaç satırlık, birkaç satırlık kâğıt parçası... Fakat sevilen bir kalbin, görünüşüne arzu edilen bir ruhun hayal edilen bir sahnesi olduğu için sonsuz bir değere sahiptir. defterdeki notun orijinal hali 3 Mart 1320 (16 Mart 1904) Çarşamba, Saat 3, Gündüz Uzun bir zamandan beri kendisiyle muhabere-i medâr-ı teslimiyet addettiğim bir zâtın sükûtuyla... muhaberedeki tekasülünü görmekle muazzep oluyordum. Bugün o sükûn-ı medîdi ihlâl eden bir mektubun vürûdu, zâb-ı vicdaniyemi ta’dil etti. Bir mektup... evet, birkaç satırlık, birkaç satırlık kâğıt parçası... Fakat sevilen bir kalbin, ma’kes-i tecelliyatı perestişedilen bir ruhun sahne-i sünûhâtı olduğu için bir kıymet-i câvidâneyi şâmildir. Atatürk'ün Not Defterleri - 2. Cilt , s. 105
Mustafa Kemal Atatürk
·
66 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.