Puan vermedi·200 syf.··
2024 37. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 28 Kasım 2024 17:21
Bundan birkaç sene önce hala bir üniversite öğrencisiyken "Gönül Sadası" programı sık sık hayatımın bir parçası oluyordu.Bütün yolları kulağımda bu sohbetler ile aşıyordum.Ve benim Sadettin Ökten beyefendiye duyduğum sevgi ve saygı artarak devam ediyordu. Şimdi kendisinin sohbetlerini bir kitapta okuyor olmak hele ki Kemal Sayar ile ortak bir sayfada oluşu çok kıymetli. Çeyrek asırlık hayatımı "insan en çok benim derdim" düsturu üzerine idame etmeye çalışırken bu kıymetli insanlar bana çok büyük destek oluyorlar. Belki dağları aşmıyorum belki yaygara kopmadı adımın gersinde fakat okumak fakat yazmak bana kalırsa yapabileceğim en mümkün en güzel şeydi . Bu sohbetler ve başlıkları muhtevasına münhasır güzel inciler mutmain bir tavırla anlatıyor derdini.Modernitenin serencamında sızlayıp duran insanı anlatıyor. Bir medeniyet kuruyor ve bize ev neresidir öğretiyor.İsyanlı başlayan tüm cümlelere "Ah teslimiyet" deyip gem vuruyor. Bu sohbetler felsefi ve sosyolojik birçok konudan bahsederken aynı zamanda bir öğütler kitabıdır.İçinde adı geçen yerli ve yabancı yazar isimleri bize rehber olma niteliğinde.Çok sevdiğim Fethi Gemuhluoğlu'nun adının sık sık geçmesi ise benim için bir hediyedir zannederim. "Sanman taleb-i devlet-i cah etmeye geldik Biz aleme bir yar için ah etmeye geldik"
Edebiyat
Âleme Bir Yâr İçin Âh Etmeye GeldikM. Kemal Sayar · Truva Yayınları · 20211,227 okunma
·
98 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.