Kitabın ilk yarısı hiç çekilmiyor çok sıkıcı. Hikaye o kadar ilerlemiyor ki internetten özetini bulup okudum, öyle devam ettim. Bence ilk yarısının sıkıcı olmasındaki nedenler:
- Karakterlerin daha kim olduğunu anlatmadan yazılan, onların arasında geçen uzun diyaloglar
- Çok uzun cümleler
- Hikayede kilit role sahip olmayan karakterlerin sanki çok önemlilermiş gibi hissettirilmesi ama ikinci yarıda hiç de öyle olmaması
Bunları çıkarırsak kitabın ikinci yarısı cidden sürükleyici. Ahlaki ikilemleri düşündürüyor. Yine de Joseph Conrad'ın tarzını beğendiğimi söyleyemem. Cümleleri gereksiz uzatıyor ve yoruyor okurken. Tabii bu durum İngilizceyle Türkçe arasındaki farktan kaynaklanıyorsa orasını bilemem.
CasusJoseph Conrad · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20251,963 okunma