Neden kitap bağımlılığı tedavisi görmüyoruz?
Puan vermedi·112 syf.··
2024 10. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 08 Aralık 2024 11:01
‘Sokço’da kış’ aldığım bir ayakkabıdan bir çantadan daha fazla keyif verdi bünyeme. Hepsinden uzun da sürüyor bu doyum hissi. Peki neden bir yandan elim alışveriş uygulamalarına gitmek için fırsat kolluyor? Alışveriş bağımlılığı var, alkol var, internet bağımlılığı, ekran bağımlılığı diye bile bir şey var artık. Neden okuma bağımlılığı bir şeyden hiç bahsetmedik. Çünkü okumak kötü bir alışkanlık değil diye. Bilmiyorum, ben bundan artık pek emin değilim. Daha duygusal, daha düşünceli, daha detaycı bir yetişkin yaptı beni okumak. Neyse… Kitap o kadar güzel ve tatlı ki… Yazar genç, şaşırdım buna. Dümdüz bir cümle bile bir bütünlük içinde, keyifli okuması. Yoksa insan “Bay Park bunu bilemez, Fransızca anlamıyor ki.” Cümlesinden de etkilenir mi? Henüz bitirmedim. Bir 30 sayfam falan kaldı ama tam kış romanı. Güzel güzel okursunuz bu zamanlarda bir çırpıda. Sayfa sayısı az zaten.
Duygu ve Düşünce
Sokço'da KışElisa Shua Dusapin · Can Yayınları · 2023703 okunma
·
479 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Okumanın önemli bir riski bence hayattan koparabilmesi, toplum entegrasyonunu ve insanların arasına karışmayı azaltabilmesi. Kastettiğim şey daha seçici olmak, entellektüel sıçrama yaşamak gibi şeyler de değil. Çok bireysel, bazen bir kaçış yeri dahi olabilen bir aktivite. Kötü ya da iyi demek başka birsey, ama kitap okuma kulüpleri/tartışmaları vs. bile pek değiştirmiyor bunu. Bir orta yol bulma, belli bir gruba aidiyetten ise bir şeylerde sivrilip keskinleştirmeye yöneltiyor.