·184 syf.··Beğendi
···Okunma: 23 Mart 2024 00:00 Başka Bir Şey // #kitapyorumu
Puanım: 10/10
• Konusu •
Annesi ve kız kardeşinin ölümüyle yeni eve taşınan Aras, babası ve ağabeyiyle yaşamaktadır. Fakat evdeki eski huzur taşındıktan sonra yerini büyük bir gerginliğe bırakmıştı. Bunun müsebbibi ise babasıydı. Çocuklarını sürekli yoktan sebeplerle azarlar; hatta çoğu zaman şiddete başvururdu. Ağabeyi artık canına tak ettiğinden evden ayrılmaya karar verdi, Aras'ı da onunla gelmesi konusunda teklifte bulundu. Fakat babasının düzeleceğine dair içindeki umudu hiçbir zaman yitirmeyen Aras bu teklifi kabul etmedi ve yıllar boyunca babasının azarını işitmeye devam etti. Babasının Aras'a göstermesi gereken şefkati alt kattaki ev sahibi Fahrettin amca gösteriyordu. Her gün okul harçlığını verir, belli zamanlarda gereken ihtiyaçlarını karşılardı. Bir de evlerinin karşısında kaldırımda yaşayan Çapraz mahlaslı adını bilmediği bir adamla güzel bir arkadaşlığı vardı. Aras'ın ağabeyi Ulaş'ın evden ayrılmasının ardından teyzesi Ulaş'tan duydukları üzerine evlerine gelip büyük bir hiddetle babasına uyarılarda bulundu ve Aras'ı da ondan almakla tehdit etti. O konuşmanın da belki etkisiyle Aras'ın babasının tavırlarında büyük değişim baş gösterdi ve Aras'a karşı daha ılımlı ve sevecen olmaya başladı. Bunların haricinde yeni taşındıkları bu mahallede kimseyi tanımıyorken yıllarca ona arkadaşlık eden tek kişi Leyla'ydı...
Yıllar geçti Aras kocaman oldu. Fakat Leyla ve Aras'ın çocukluklarındaki arkadaşlıktan eser yoktu. Bunun sebebi Leyla'nın Aras'a karşı oluşan duygularına Aras'ın karşılık vermemesiydi. Çünkü Aras'ın ona olan sevgisi arkadaşlık yönündeydi. Kitap da tam olarak bundan ibaret olmaya başlıyor. Aras gerçek anlamda kalbinin kimde olduğunun arayışı içine giriyor. Küçüklüğünden itibaren rüyalarında gördüğü her şeyi mavi defterine yazan Aras o sıralar rüyasında mor şemsiyeli bir kız görmüş, uyanıp camdan baktığında ise o mor şemsiyeli kızın sokakta olduğunu fark etmişti. Bu onun için bir işaret gibiydi ve her gün o kızın peşine düşüyor ve kızın bir kitapçıya gittiğini görüyordu. Ardından kızın okuyup kitapçıya geri verdiği
kitapların hepsini teker teker toplayıp bir
nebze olsun onu okuduğu kitaplardan
tanıma umuduyla okumaya başladı. Leyla
ve mor şemsiyeli kız arasında oluşan bu
girdapta Aras'ın bir çözüm arayışı içinde
olmasını okuyoruz aslında. Ve bir yandan
kitaptaki diğer karakterler arasındaki
düğümlerin yavaş yavaş çözülmesini de.
Bu yolculukta zaman içerisinde Aras'in belli
farkındalıklara sahip olduğunu, sürekli
daha farklı bakış açıları kazanarak
arayışına o şekilde devam ettiğine şahit
oluyoruz. Kimdi ona ait olan? Veya o kime
aitti? Aynı rüyayı paylaştığı ve uyandığında
da aynı surette gördüğü mor şemsiyeli kız
mi? Yoksa belli zamanlarda mektuplaştiğı
ve tüm çocukluğunu çepeçevre saran Leyla
mi? Aras'in doğru olan aşkı bulmak için
girdiği bu arayışa onunla birlikte tanıklik
ederken biz de kendimizde belli
farkındaliklar oluşturuyoruz. Tek oturuşta
bitirebileceğiniz mükemmel bir Ahmet
Batman kitabı. Sonuna kadar önerimdir.