9/10
·176 syf.··
Beğendi
·
2017 77. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 12 Aralık 2017 00:00
bir Kitabın sizi başka bir kitabın dünyasına götürmesi müthiş bir yolculuk. Maksim Gorki'nin yaşam öyküsünü anlatan üçlemenin sonuncusu olan bu kitapla tanışmam #SelimIşık sayesinde oldu. Tutunamayanların meşhur Prensi⭐ Oscar Wilde döneminden ateşli bir #Gorki hayranlığına geçiş yapması bu kitap sayesinde olmuştu. Ona verilen bu kitabın ilk sayfasında başka biri tarafından yazılmış bir ithaf vardı: "Kan ter içinde uğraşarak tutunmaya çalıştığımız bu dünyanın pisliği içinde,gerçek bir mücadelenin küfür ve leş kokan hikayesini bulacaksın bu kitapta" yazıyordu. Selim Işık: " Hayır. ?.! Oscar Wilde'ın zarafetine hayran olan biri bu kitabı okuyamaz" dese de #BenimÜniversitelerim 'i okuduktan sonra Oscar Wilde'ı unutmuş; edebiyatın sadelikten başka bir şey olmadığına karar vermişti. Durmadan bu kitaptan "Benim İncilim" diye bahseder;akşamları,kutsal bir kitapmış gibi ondan sayfalar okurdu. Kitabı okuduktan sonra ithafta söylendiği gibi Rus Yazar Gorki'nin gercek mücadelesine, küfür ve leş kokan hikayesine tanık oluyorsunuz.Bitip tükenmez bir eğitim aşkıyla üniversite okumak için Kazan'a gelen bir genç,yaşamın acımasız gerçekleri karşısında üniversite hayatına devam edemez. Fakat okumasını ve egitimini Hayat Üniversitesinde devam ettirir. Hayatın tüm zorlukları ile mücadele eder, hayattan bütün derslerini alır, imtihanlar olur. Kimsinde başarılı Kimisinde başarısız olur. En nihayetinde:"kan ter içinde uğraşarak bu dünyanın pisliğine tutunmak gerektiği" gerçeğini öğrenerek hayat üniversitesinden mezun olur... Benim Üniversitelerim'i okuduktan sonra #MaksimGorki'ye hayran olmamak elde değil. Ah Selimcim Işık...Ah Gorki...ve Ah bu hayat...
Edebiyat
Benim ÜniversitelerimMaksim Gorki · İş Bankası Kültür Yayınları · 201610,9bin okunma
·
25 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
İlk kitabı kitaplığımda bulunmakta ama hep ertelediğim bir kitaptı. Şimdi daha çok meraklandım, bir an önce okuyacağım inşallah. Ellerinize sağlık. :)