Üç kuşağın hayatlarını konu aldığı #gurbet kitabı ile geldim.
Sevim,Fatma,Mine üç hayat üç hikaye..
Sevim güzelliği kadar kişiliği ile nam salmıştir. Karşı komşularının oğlu Adnan ile birbirlerine sevdalanmişlar ama ailesi ona hiç sormadan Almanyali başka bir ailenin oğluna vermişlerdir.Kizlari rahat etsin diye düşündüler ama Kayinvalidesi Sultan çatal dilli yılan yapmadığı kalmadı Sevime...Çok şey yaşadı eşi Ahmet ölünce
Mutlu olamadı yerden yıllar sonra memlekete döndüğünde gençlik aşkı Adnan ile karşılaşır.Aralarinda konuşulması gereken konular vardır. Eee Adnancim "seversin alırsın karın olur,seversin alamazsın kara sevdan olur."Adnan ile Sevim neler yaptı,olaylari,onlardan saklananlari nasıl öğrendiler...
Fatma annesi Sevimin kendi ayakları üzerinde dursun,okusun meslek sahibi olsun isteklerini gençliğinin verdiği cahillikle görmezden gelip liseden sonra okumak istemedi.Ailesinin yabancı biri ile evlenemezsin demesine ragmen Almanyali bir gence aşık olup sırtını ailesine döndü.Ahh be Fatma değdi mi.. O kadar yaşadığın şey niçin?
Mine ,Sevimin torunu Fatmanin biricik kızı...Anlaştığı,flört ettiği kişilerin evlilik lafı açılınca onu terk etmesi...Uzun zamandır birlikte olduğu Ali'nin de onu terk edeceği korkusunu yaşamaktadır.Annesi Fatmanin yaşadığı her şeye şahit olduktan sonra bazı korkularının oluşması normaldi. Kendisine yol gösteren psikoloğu sayesinde korkularini alabilecek mi ?
Ve bu üç kuşağın birbirlerinin hayatlarındaki acıya,sevince ortak sahip oldukları geçmişe ve gençlik hatalarının nasıl sonuçlar doğurduğunu onlardan ders çıkartmak gerektirdiğini gösteren cümleleri not alacağınız bu eseri sizlerle paylaşmak istedim.