Meş’um YakutNecip Fazıl Kısakürek
Bu kitap arkadaşlarım ile kurduğumuz okuma grubuyla okuduğumuz ilk kitaptı. Necip Fazıl'ın polisiye kitabı olduğunu duyunca şaşırmıştım ve çok merak etmiştim. Kitabın konusundan bağımsız baskısı çok güzel. Kitap 122 sayfa, ilk yarısında normal alfabemiz ile basılmış tarafı var, diğer tarafında ise orijinal baskısı yani osmanlıca baskısı var. Ayırt edilmesi açısından da osmanlıca basılan taraf kahverengi, eski kağıtlar gibi görünen sayfalara basılmış. Kağıt kalitesi de çok güzel olduğu için daha okumadan kitabı çok sevmiştim. Şimdi ise kitabı bitirdim ve gerçekten keyifle okudum. Fazla bir beklentim yoktu netice de yazarın ilk tecrübesi ama gayet güzel bir kurguydu. Polisiyeye yeni başlayacaklar için çok uygun, tam bir başlangıç kitabı. Arkadaşlarımın çoğu ilk defa polisiye okudukları için çok beğendiler. Ben de beğendim ama çok okuyan kişiler için tahmin edilebilir bir kitaptı. Ben hem katili hem de olayın nedenlerini çözebildiğim için mutluyum açıkçası çünkü bu katili bulabildiğim ilk kitap. Bu yüzden yeri bende ayrı olacak. Kitabın içinde, eski bir kitap olduğunu için fazlaca eski kelimeler var haliyle. Kitabın sonunda bunun için bir lûgat var. Osmanlıca da bildiğim için pek fazla kullanmadım ama bilmeyenler için kullanmak zorunda kalabilirsiniz, bu da biraz okuma zevkini etkiliyor ama ben bilmediğim kelimeler geldiğinde hoşuma gittiği için bu yönü beni etkilemedi. Çoğu kişiye hitap eden bir kitap olduğunu düşünüyorum, Necip Fazıl gibi yazarları okumayı seviyorsanız ve başka türler de okuma istiyorum diyorsanız kesinlikle bu kitaba bakmanızı tavsiye ederim.